KIEROWNIK
GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W CHEŁMŻY
OGŁASZA NABÓR NA STANOWISKO
ASYSTENTA RODZINY
1. Nazwa i adres jednostki:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Chełmży
ul. Paderewskiego 11
87-140 Chełmża
Tel. 56 675019 lub 6752928
e-mail: gops@gminachelmza.pl
2. Liczba etatów: 1 etat
3. Wymagania niezbędne:
Asystentem rodziny może być osoba, która:
a) posiada obywatelstwo polskie,
b) posiada wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki
o rodzinie lub praca socjalna lub
c) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy
z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy
z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony przez Ministra właściwego do spraw rodziny i udokumentowany, co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
d) wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentowany, co najmniej 3 - letni staż pracy z dziećmi lub rodziną,
e) nie jest i nie był/była pozbawiony/a władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jemu/jej zawieszona ani ograniczona,
f) wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku, gdy taki obowiązek został na niego/nią nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd,
g) nie był/byłam skazany/a prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
h) posiada pełną zdolność do czynności prawnych,
i) stan zdrowia pozwala na zatrudnienie na określonym stanowisku,
j) prawo jazdy kat. ,,B” i posiadanie własnego środka transportu.
4. Wymagania dodatkowe:
a) znajomość regulacji prawnych z zakresu ustaw o: wspieraniu rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi, ustawy ,,Za życiem”, przepisów o ochronie danych osobowych,
b) posiada umiejętność podejmowania decyzji,
c) łatwość w nawiązywaniu kontaktów interpersonalnych,
d) umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym,
e) wiedzę i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny.
5. Zakres podstawowych zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
Do podstawowych obowiązków asystenta rodziny należeć będzie szeroko pojęta środowiskowa praca socjalna ze wskazaniem na rodziny przeżywające trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo – wychowawczych, zamieszkujących teren gminy Chełmża.
Zadania asystenta rodziny:
a) opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsekwencji z pracownikiem socjalnym,
b) opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,
c) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,
d) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych,
e) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych,
f) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi,
g) wspieranie aktywności społecznej rodzin,
h) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
i) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymaniu pracy zarobkowej,
j) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,
k) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,
l) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,
m) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny nie rzadziej niż co pół roku,
n) monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną,
o) sporządzanie na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach,
p) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny,
q) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym i lub grupą roboczą oraz innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna się za niezbędną.
6. Informacje dodatkowe
Praca asystenta rodziny wykonywana będzie w ramach stosunku pracy w systemie zadaniowego czasu racy (40 godz. tygodniowo).
Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona. Asystent rodziny nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę.
Asystent rodziny świadczyć będzie usługi w miejscu zamieszkania rodziny, ale może również towarzyszyć rodzinie poza miejscem zamieszkania.
7. Wymagane dokumenty
a) CV wraz z listem motywacyjnym
b) kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie oraz kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach i szkoleniach,
c) kwestionariusz osobowy,
d) kopie świadectw pracy,
e) referencje z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną,
f) oświadczenie o posiadaniu zdolności do czynności prawnych o treści: ,,Oświadczam, że posiadam pełną zdolność do czynności prawnych i korzystam z pełni praw publicznych zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2017 r. poz. 1930)”,
g) oświadczenie o niekaralności o treści: ,,Oświadczam, że nie byłem/am karany/a za przestępstwo popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo skarbowe i nie toczy się przeciwko mnie postepowanie karne”,
h) oświadczenie, na temat władzy rodzicielskiej o treści: ,,Oświadczam, że nie jestem i nie byłem/am pozbawiony/a władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mi zawieszona ani ograniczona”,
i) oświadczenie o stanie zdrowia o treści: ,,Oświadczam, iż znajduję się w stanie zdrowia pozwalającym mi na wykonywanie pracy na stanowisku asystenta rodziny”,
j) oświadczenie dotyczące zgody na przetwarzanie danych osobowych o treści:
,,Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji na stanowisko – asystent rodziny zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2016 r. poz. 922) oraz ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2017 r. poz. 1930)”.
k) Wszystkie oświadczenia, życiorys powinny być własnoręcznie podpisane przez kandydata, zaś kopie składanych dokumentów poświadczających kwalifikacje i staż pracy powinny być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
8. Termin i sposób składania ofert
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w zamkniętej kopercie
w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chełmży, ul. Paderewskiego 11, 87-140 Chełmża pokój nr 6, w godzinach pracy Ośrodka: pon. od 7.00 do 15.00, wt. od 7.30 do 16.30, śr.- czw. od 7.00 do 15.00, piątek od 7.00 do 14.00 lub za pośrednictwem poczty na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Paderewskiego 11, 87-140 Chełmża,
z dopiskiem: ,,Nabór na asystenta rodziny” w terminie do20 kwietnia 2018 r. do godz. 14.00 (decyduje data wpływu do Ośrodka).
Aplikacje, które wpłyną do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chełmży po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej. Informacja o wyniku naboru będzie ogłoszona w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Chełmża (www.bip.gminachelmza.pl) oraz na tablicy ogłoszeń Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chełmży. W ciągu 14 dni od dnia zakończenia procedury rekrutacyjnej, dokumenty można odbierać w siedzibie Ośrodka pok. nr 6. Po upływie tego terminu dokumenty zostaną komisyjnie zniszczone.
Kierownik
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Chełmży
/Anna Bykowska/
Metryka
- opublikował: Pawel Rutkowskidata publikacji: 2018-04-10 14:55
Metryka
- opublikował: Pawel Rutkowskidata publikacji: 2018-04-10 14:56
- zmodyfikował: Pawel Rutkowskiostatnia modyfikacja: 2018-04-10 14:59
Metryka
- opublikował: Pawel Rutkowskidata publikacji: 2018-04-10 14:55